در سالهای اخیر با پیدایش شبکه های اجتماعی مردم زیادی به سمت این فضای مجازی روی آوردند. شبکه های مجازی جایگزینی سریع برای به اشتراک گذاشتن مطالب، عکس ها و فیلم های کاربران شد و افراد بسیاری به جای صرف وقت در وبلاگ نویسی آن هم وبلاگی که کمتر مورد توجه قرار می گرفت، گرایش به سمت شبکه اجتماعی پیدا کردند چرا که شبکه اجتمایی فضایی شد که علاوه بر اشتراک گذاری سریع بین هزاران یا حتی میلیون ها کاربر، تبادل نظر و دنبال کردن متقابل را برای کاربران بوجود آورد. از این روی مبحثی که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت میزان دنبال کنندگان خود بود.

دنبال کنندگان یا کسانی که مطالب و صفحات ما را دنبال می کنند و از نوشته ها و تصاویر .. ما باخبر می شوند که اصطلاحا” به آن فالوور (Follower) گفته می شود. اصطلاح فالوور از زمان پیدایش اینستاگرام معنی و مفهوم جدی تری به خود گرفت چرا که در شبکه های اجتماعی قدیمی تر مانند فیسبوک، بیشتر با اصطلاح فرندز (Friends) یا همان دوستان این ماجرا وجود داشت. یعنی کسی که جزو دوستان ما در فیسبوک قرار می گرفت درواقع همان فالوور یا دنبال کننده ما محسوب می شد.

فالوور ها افراد مختلفی هستند گاه خانواده و دوستان صمیمی و گاهی هم افرادی که ما آنها را نمی شناسیم اما احساسات یا عواطف یا خبری را با آنها به اشتراک می گذاریم.. و بعنوان مثال: جالب است امروزه کسانی که دارای فالوور اینستاگرام بیشتری هستند از اعتبار بالاتری نسبت به سایر افراد برخوردار خواهند بود و مطلبی که در صفحه این کاربران به اشتراک گذاشته شود توسط افراد بیشتری دیده می شود.