راه کارهای افزایش فالوورهای اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از بزرگترین معذلات برندسازی یعنی افزایش فالوورهای اینستاگرام آشنا کنیم. در ادامه به توضیح در رابطه با 10 راه کار، برای بالا بردن تعداد فالوورهای اینستاگرام می پردازیم:

1. استفاده از هشتگ های اختصاصی

برای هر کسب و کاری هشتگ اختصاصی وجود دارد. حتما از آن ها برای گسترش برندسازی و افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید. با تکرار این هشتگ ها فالوورها نیز به هشتگ سازی شما آشنا شده و برای پیدا کردن خدمات شما با هشتگ ها، شما را جستجو می کنند.
به طور مثال کسب و کارهای فروش آنلاین بسیار می توانند با کمک هشتگ ها مانور بدهند و محصولات، برندها، رنگ ها و … را به کمک این هشتگ ها قابل دسترس تر و معروف تر کنند.

2. استفاده از هشتگ های هیجان انگیز

منظور از هشتگ های هیجان انگیز، استفاده از هشتگ هایی است که باعث می شود، توجه کاربران به محتوای پست یا موضوع تصویر جلب شود. مثلا مسابقاتی که با هشتگ هایی مثل:

  • #لبخند_بزنید
  • #کتاب_بخوانیم
  • #طبیعت_گردی
  • و…

از کاربران خود بخواهید که کاری که مربوط به این هشتگ ها است را انجام دهند و برای شما عکس بگیرند و بفرستند. با گذاشتن این عکس ها در صفحه خود و یا ساخت صفحه ای اختصاصی برای این هشتگ ها می توان به افزایش فالوورهای اینستاگرام کمک ویژه ای کرد.
ضمن این که اینستاگرام اعلام کرده است که در آپدیت جدید خود قصد دارد قابلیت فالو کردن هشتگ ها را هم اضافه کند در چنین شرایطی می توانید برای هشتگ های اختصاصی خود، فالوور جمع کنید و به برند سازی در کسب و کار خود بسیار کمک کنید.

افزایش رایگان فالوورهای اینستاگرام

3. فعال باشید تا به یاد ماندنی شوید

یکی از روش های بسیار مثبت برای افزایش فالوورهای اینستاگرام، پاسخ دادن به نظرات فالوورها در زیر پست ها است. در صورتی که پست های شما نظر فالوورها را جلب کند و یا سوالی برایشان پیش آید حتما برای شما نظر خود را در زیر پست ها ثبت می کنند. حتما به نظرات آن ها پاسخ دهید این کار بسیار به جلب اعتماد و ایجاد حس خوب در فالوورها تاثیر می گذارد. به همین ترتیب شما را به اطرافیان خود معرفی خواهند کرد.

4. متصل کردن اکانت اینستاگرام به دیگر شبکه های اجتماعی

در صورتی که به طور همزمان در چندین شبکه اجتماعی فعالیت می کنید حتما اکانت های خود را به یکدیگر متصل کنید تا فالوورهای شبکه های اجتماعی دیگر، در اینستاگرام نیز شما را دنبال کنند. به همین ترتیب می توانید به کمک اتصال اکانت ها به یکدیگر فالوورهای خود را افزایش دهید.

5. توضیحات کافی در caption

تا جایی که می توانید ابهامات را بر طرف کنید اجازه ندهید که فالوورها با دیدن پست های شما چیزی دستگیرشان نشود بلکه کاری کنید که هر اطلاعات مفیدی را که نیاز دارند از پست های شما دریافت کنند.
البته این موضوع را در نظر داشته باشید که این caption نباید زیاد هم طولانی شود زیرا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام بر خلاف دیگر شبکه های اجتماعی در صورتی که متن خیلی طولانی، در زیر عکس ها بنویسید برایتان فایده ای نخواهد داشت و فاوورها آن متن ها را مطالعه نخواهند کرد.
پس در نتیجه متن ها را به صورتی در زیر عکس ها بنویسید که علاوه بر رساندن مفهوم و ارزش محتوایی خود، کوتاه نیز باشند.


حتما بخوانید: آموزش نمایش تصاویر اینستاگرام در سایت با اتصال به وردپرس

6. فالوورها به چه پست هایی بیشتر اهمیت می دهند

برای این که کاربران را به سایت خود دعوت کنید، باید مطابق سلیقه آن ها عمل کنید. این که هر مطلبی (در کجا و در چه زمانی بیشتر خوانده می شود، چه تصاویری از نظر کاربران بیشتر جذاب هستند و معذل آن ها در هر بازه زمانی بیشتر در چه حوزه ای است) با یک بررسی ساده و کمی هوش به خرج دادن امکان پذیر است.
در هر حوزه ای که فعالیت می کنید، احتمالا در بخش خاصی سود بیشتری برایتان حاصل می شود. در نتیجه فالوورها نیز به آن بخش از خدمات شما بیشتر نیاز دارند. مثلا افرادی که در حوزه گرافیک کار می کنند ممکن است عمده سود خود را در بخش طراحی لوگو داشته باشند. در نتیجه با گذاشتن تصاویر نمونه کارهای لوگوی خود و نوشتن محتوای مربوط به طراحی لوگو به خوبی می توانند باعث افزایش فالوورهای اینستاگرام در صفحات خود شوند.

راه کارهای افزایش فالوورهای اینستاگرام

7. شریک بودن

یکی از مواردی که امروزه در اینستاگرام بسیار شاهد آن هستیم هم سو شدن کاربران و یا صفحات تجاری با وقایع روز است. حال این وقایع یا مراسم های خوش یمن و شاد در تقویم است و یا اتفاقات ناگواری که در هر کجا ممکن است رخ دهد.
مثلا در حادثه ی تلخ زلزله ی کرمانشاه بسیار شاهد این موضوع بودیم که همه به نحوی خود را شریک در این عذا نشان می دادند. شاید در وحله اول این کار به شدت در نظرمان انسانی و خوب جلوه کند (البته واقعا هم کار درستی است و همه ما در این شرایط باید با غم آن عزیزان شریک باشیم) اما عده ای هم از فرصت های این چنینی برای افزایش فالوورهای اینستاگرام خود استفاده می کنند.
در چنین شرایطی برندها و پیج ها به دو صورت عمل می کنند: یا به صورت مصنوعی با نوشتن پیام هایی اغراق آمیز و طولانی سعی در جلب توجه دارند و یا بسیار ساده تسلیت می گویند و خود را هم درد اعلام می کنند. شرکت های بزرگ امروزه در مناسبت ها بسیار برازنده خود را در شرایط روز کشور سهیم می کنند و ابراز شادی و یا هم دردی خود را اعلام می کنند. در هر دو صورت به دلیل داغ بودن تسلیت ها و یا حتی تبریک ها تنها کافیست هشتگ های مربوط به همان زمان و یا پست مرتبطی در پیج خود بگذارید تا علاوه بر ابراز همدردی، باعث افزایش فالوورهای اینستاگرام خود شوید. زیرا کاربران در روزهای داغ حتما به این هشتگ ها سری می زنند و در این بین با صفحه اینستاگرام شما نیز روبرو می شوند.

8. استایل خاص خود را برای افزایش فالوورهای اینستاگرام داشته باشید

حتما به صفحه اینستاگرام برندهای معروف و یا سایت های معروف سری بزنید. به سادگی خواهید دید که در این صفحات برای قرار دادن تصاویر سبکی اختصاصی در نظر گرفته شده است. منظور از سبک اختصاصی شامل:

  • واتر مارک کردن تصاویر
  • ساختن قالبی اختصاصی برای قرار دادن تصاویر در بین قالب

به همین سادگی می توانید با کمک استایل ویژه مخصوص به خود فالوورهای خود را افزایش دهید و به آن ها نشان دهید در کار خود حرفه ای هستید.


حتما بخوانید: مزایا و معایب خرید فالوور شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و…

9. استفاده از موقعیت مکانی

موقعیت مکانی یکی از ویژگی های بسیار مثبت در زمینه افزایش فالوور اینستاگرام محسوب می شود. پست هایی که در موقعیت های مکانی مختلف ثبت می شوند، می توانند افراد زیادی را برای دیدن صفحه اینستاگرام شما دعوت کنند. زمانی که مثلا پستی را در محدوده مکانی نمایشگاه بین المللی ثبت می کنید افرادی که برای دیدن پست های نمایشگاه بین المللی وارد این قسمت می شوند، پست های شما را هم می بینند و احتمال این که به زیاد شدن فالوورهای شما کمک شود نیز زیاد است. در نتیجه حتما در صورتی که در همایش ها، نمایشگاه ها و موقعیت های مکانی مهم برای کسب و کارتان شرکت می کنید، موقعیت مکانی خود را هم ثبت کنید.

10. تاثیر بسیار خوب call to action

Call to action به معنی فراخوان عمل است. به زبان ساده تر می توان گفت هر (لینک، دکمه، جمله، تصویر و…) که باعث شود کاربر به انجام کاری دعوت شود، نوعی Call to action است.
مشابه این Call to action ها را بسیار دیده اید. به طور مثال:

  • همین حالا خرید کنید
  • برای دیدن آ‌خرین حراج فصل عجله کنید
  • تخفیف 50 درصدی برای خرید کالاهای بالای 100 هزار تومان
  • ارسال رایگان به مناسبت عید
  • و…

این جملات و بسیاری دیگر از این دسته جملات، جمله هایی هستند که برای دعوت کردن کاربر به کاری (Call to action) استفاده می شوند.
شما هم مانند دیگر شرکت های بزرگ از تاثیر مثبت Call to action ها برای افزایش فالوورهای اینستاگرام خود استفاده کنید و نتیجه مثبت آن را خودتان ببینید.
می توانید با قرار دادن همچنین جملاتی در سایت خود و یا دیگر شبکه های اجتماعی، کاربران خود را به فالوورهای خود در اینستاگرام تبدیل کنید.
به طور مثال با نوشتن جملاتی مثل : (تخفیف 20 درصدی فقط مخصوص فالوورهای اینستاگرام) می توانید کاربران را به انجام کاری که دوست دارید دعوت کنید و علاوه بر جذب فالوور، فروش و سود بیشتری هم دریافت کنید.

افزایش فالوورهای اینستاگرام

نتیجه گیری:

28% از بزرگسالان (17 سال به بالا) در شبکه اینستاگرام عضو هستند و علاوه بر توجه کاربران بزرگسال نوجوانان نیز توجه ویژه ای به این شبکه اجتماعی دارند به طوری که اینستاگرام دومین شبکه اجتماعی محبوب در بین نوجوانان است.
با توجه به آمارهای اعلام شده اینستاگرام بیش از 500 میلیون کاربر فعال دارد و یکی از بهترین ابزارها برای برند سازی شناخته شده است. در کشور ما ایران نیز این شبکه به عنوان دومین شبکه اجتماعی محبوب بین مردم شناخته می شود و بازخورد بسیار خوبی برای کسب و کارها گذاشته است.
با توجه به این توضیحات اگر برای کسب و کار خود هنوز صفحه ای نساخته اید، همین حالا صفحه تجاری خود را ایجاد کنید و کم کم به فکر افزایش فالوورهای اینستاگرام برای خود باشید. قطعا شما هم مانند شرکت های بزرگ ایران و دیگر کشورها از تاثیر مثبت اینستاگرام بر کسب و کارتان شگفت زده خواهید شد.