با نت فالو در خدمت شما هستم ، کاربران زیادی سوال کرده بودند که چرا باید از لینک های نوفالو استفاده کنیم ، بر آن شدم در
مقاله ای این مبحث رو به طور کامل توضیح بدم

چرا باید از لینک های نوفالو در سایت استفاده کنیم ؟

  • الگوریتم  لینک‌ نوفالو را بررسی می‌کند، اما به‌سادگی از آنها را برای محاسبه PageRank استفاده نمی‌کند.
  • جستجوگر بینگ، لینک نوفالو را در نظر نمی‌گیرد و از آن برای رتبه‌بندی صفحات استفاده نمی‌کند.
  • جستجوگر یاهو ، لینک نوفالو را در نظر می‌گیرد، اما از آنها برای رتبه‌بندی مستقیم استفاده نمی‌کند.

با این وجود ، چرا باید از لینک‌های nofollow استفاده کنیم؟

به‌طور منطقی شاید فکر کنید که لینک nofollow کمکی به کسب رتبه بهتر در یک کلمه کلیدی نمی‌کنند، اما این تصور چندان صحیح نیست. این لینک‌ها به‌طور غیرمستقیم میزان اعتماد به وب‌سایت شما را افزایش می‌دهند. کاربرانی که چندین مرتبه از طریق این لینک‌ها به سایت شما هدایت می‌شوند، در صورتی که از محتوا و مطالب راضی باشند، تعامل بیشتری با شما خواهند داشت. جدای از این ، موارد زیر از اهمیت های لینک های نوفالو هستند :

  1. جلوگیری از قرار گرفتن در سایت های اسپم : امکان دارد که از سایت شما عمداً یا سهواً به یک سایت اسپم، لینک داده شود. این لینک ممکن در متن، نوارهای تبلیغات جانبی یا در بخش نظرات سایت قرار داشته باشد. با این وجود، می‌توانید با استفاده از کد nofollow تاثیر این لینک‌ها را از بین ببرید.
  2. جلوگیری از تکرار شدن محتوا: اگر در یک صفحه؛ دو لینک مختلف که انکر تکست متفاوتی هم دارند به یک صفحه داخلی و خارجی لینک شده‌اند، بهتر است یکی از آنها را با استفاده از لینک nofollow بی‌اثر کنید.
  3. جلوگیری از کاهش اعتبار وب‌سایت: در صورت استفاده زیاد از لینک‌های فالو، بخش زیادی از اعتبار خود را به سایت‌هایی که به آنها لینک داده‌اید، تقدیم می‌کنید. این موضوع به‌قدری مهم است که در بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، قابلیت کد نوفالو گنجانده شده است.
  4. اولویت Crawl شدن توسط ربات گوگل: اولویت Crawl شدن یا خزیده شدن وب‌سایت به معنی تغییر عملکرد موتورهای جستجوگر نسبت به یک وب‌سایت است.  گاهی اوقات محدودیت‌هایی برای Crawl شدن و ایندکس شدن صفحات سایت وجود دارد. برای مثال ممکن است وب‌سایت شما ۱۰۰ صفحه داشته باشد و بنا به دلایلی ۹۰ صفحه‌ی آن برای موتورهای جستجو اهمیت نداشته باشند. در چنین شرایطی، با استفاده از تگ “rel=”nofollow در لینک‌های داحلی آن ۹۰ صفحه، می‌توانید تعداد صفحات سایت خود را از ۱۰۰ به ۱۰ کاهش دهید. این کار به موتورهای جستجوی می‌گوید که آن ۱۰ صفحه اولویت بالاتری نسبت به سایر صفحات دارند.
  5. جلوگیری از گوگل پنالتی: در صورتی که در رپورتاژ آگهی‌های سایت خود یا لینک‌های پولی‌تان از تگ نوفالو (“rel=”nofollow) استفاده نکنید، ممکن است گوگل رتبه سایت‌تان را به شدت کاهش دهد

نتیجه گیری

اگرچه تبادل لینک با سایت‌هایی که از کد نوفالو استفاده می‌کنند تاثیر مستقیم بر سئو وب‌سایت شما نمی‌گذارد، اما اگر فرصتی برای قرار دادن لینک وب‌سایت خود با کد nofollow در سایت‌های پربازدید یافتید، فرصت را از دست ندهید  برای مثال ثبت لینک سایت شما در یک انجمن یا سایت پرطرفدار می‌تواند بازدیدکننده فراوانی را به سمت شما هدایت کند که ارزش آن کمتر از لینک follow نیست (در حالت عادی جذب این تعداد مخاطب، تنها با استفاده از محتوای مناسب ممکن نیست).

اگر وب‌سایت شما از محتوای مناسب برخوردار باشد، با لینک‌های nofollow نیز می‌تواند به مرور رتبه‌ی مناسبی کسب کند زیرا مخاطبان با تکرار مراجعه به وب‌سایت شما و گردش در صفحات آن، عملاً به گوگل اطلاع می‌دهند که این وب‌سایت از کیفیت خوبی برخوردار است. هرچند این روش زمان بیشتری می‌طلبد، اما پایدارتر است.

افزون بر این، گاهی بهتر است در میان لینک‌های وب‌سایت شما چند کد nofollow نیز وجود داشته باشد تا گوگل از طبیعی بودن لینک‌های شما اطمینان پیدا کند. به منظور بررسی فالو یا نوفالو بودن لینک‌های وب‌سایت می‌توانید در سورس کد کلمه nofollow را جستجو کنید یا با استفاده از افزونه‌های اختصاصی که بر روی فایرفاکس و گوگل کروم نصب می‌شود این لینک‌ها را بیابید. همچنین، می‌توانید از ابزار SEOMoz toolbar نیز استفاده کنید. این ابزار قادر است لینک‌های follow هر صفحه را با رنگ سبز و لینک nofollow را با رنگ صورتی نمایش دهد.